torsdag den 6. august 2009

Snog, åkande-blomst og guldsmed billeder fra vores lille sø

Snogen viser sig kun sjældent i mere end et par sekunder af gangen i vores lille sø (havedammen), men den anden dag svømmede en af dem rundt mellem de blomstrende nøkkeroser (åkander) i et par minutter, og jeg havde tid til at hente mit kamera og en 300mm linse og tage et par billeder, før den forsvandt igen.
Samtidig var en Stor Kejser-guldsmed ved at lægge æg og med en næsten perfekt baggrund og gode reflektioner i vandet. Det var svært at vælge mellem disse motiver - Jeg vidste, at det kun ville vare et par øjeblikke mere, men jeg fik taget et par billeder. Her er de: (Klik på billederne for at se dem i Panoramio, hvor de kan ses i fuld størrelse)

Rød åkande blomst og europæisk snog.
Snog (Natrix natrix) er et krybdyr og ses meget sjældent svømme rundt mellem åkanderne (Nymphaeaceae) i vores lille sø / havedam i Arnakke, Danmark.

Stor Kejser-guldsmed lægger æg i lille sø
Stor Kejser-guldsmed (Anax emperator) lægger æg i vores vandhul i Arnakke nær Holbæk, Vestsjælland (Danmark). Stor Kejserguldsmed er danmarks største guldsmed.

Begge billeder er uploadet til Panoramio / Google Earth billeder af Allan Hansen. De er ikke sandsynligt, at blive valgt til Google Earth, da de ikke landskab billeder, men jeg håber, at de en dag kan findes via Googles billedsøgning.
Flere billeder af snoge og guldsmede fra vores lille sø / havedam kan ses på Billeder fra en lille sø - vandhul

Ingen kommentarer:

Send en kommentar